Total Pageviews

Wednesday, October 5, 2011

ترکیه تحریمهای یکجانبه علیه رژیم سوریه اعمال می کند

العربیه: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد علی رغم شکست طرح تحریم رژیم سوریه در شورای امنیت آنکارا به شکل یکجانبه حکومت بشار اسد را تحریم می کند.
اردوغان که از آفریقای جنوبی دیدار می کند از شکست طرح تحریم رژیم سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت :" وتو نمی تواند از تحریم ها جلوگیری کند.. مجبوریم تحریم هایی علیه سوریه اعمال کنیم."
نخست وزیر ترکیه پیش از این نیز هنگام بازدید از اردوگاه آوارگان سوری در ترکیه اعلام کرده بود سوریه را تحریم می کند.
این اقدام نشانه تیرگی شدید روابط آنکارا و دمشق از زمان آغاز سرکوب خونبار مخالفان بشار اسد به شمار می آید.
اردوغان گفت :" رهبرن سوریه احترام مردم خود را از دست می دهند. علی رغم وعده اصلاحات رهبران سوریه اقدامات لازم را انجام نمی دهند."
سازمان ملل اعلام کرده است از آغاز اعتراض ها در سوریه تاکنون 2700 نفر کشته شده اند.

فروشندگان سلاح به رژیم بشار اسد را بشناسید
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه از وتوی قطعنامه محکومیت رژیم سوریه توسط چین و روسیه بشدت ابراز خشم کرد و گفت، کشورهایی که این قطعنامه را وتو کردند، ترجیح می دهند به رژیم بشار اسد سلاح بفروشند.
سوزان رایس افزود، چين و روسيه امروز از حق وتوی خود برای جلوگيری از تصویب قطعنامه محکومیت رژیم سوریه استفاده کردند و ایالات متحده از اين بابت بسيار متاسف است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، امروز مردم شجاع سوریه می توانند بطور کاملا روشن ببینند کدام کشورها از آنها حمایت می کنند و کدام کشورها ترجیح می دهند به بشار اسد سلاح بفروشند.
سوزان رایس در ادامه افزود، شورای امنیت باید به مسئولیت اخلاقی خود در خصوص محکومیت رژیم بشار اسد عمل کند چراکه طغيان سركوب ‌ها در سوريه در حال ايجاد شرايطی است كه امنيت منطقه را به مخاطره می ‌اندازد.

No comments:

Post a Comment