Total Pageviews

Thursday, June 16, 2011

مراسم افطاری خواهر «هدی صابر» به دلیل دخالت ماموران ناتمام ماند

گفتنی است ماموران بارها ميهمانان را تهديد به بازداشت کردند و بسياری از آنان مجبور شدند بدون صرف افطاری منزل را ترک کنند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
ماموران امنيتی و لباس شخصی ها مانع برگزاری مراسم خصوصی سومين روز درگذشت هدی صابر در حريم خصوصی خانه خواهر وی شدند.


پس از يک روز روزه در اعتراض به شهادت هدی صابر، قرار بود مراسمی با حضور نزديکان شهيد در منزل خواهر هدی صابر برگزارشود. اما اين برنامه با حضور انبوه و مداخله ماموران امنيتی بهم خورد. شاهدان عينی گفته اند که حضور وسيع لباس شخصی ها و موتور سواری های آنها که همراه با ويراژ و قهقهه و .. بود، فضای منطقه را نيز ملتهب و نا امن کرده بود.


بر اساس اين گزارش، افراد زيادی از ملی – مذهبی ها – جبهه مشارکت – مجاهدين انقلاب – خانواده های زندانيان – شخصيت های مذهبی و سياسی برای عرض تسليت به منزل صابر مراجعه می کردند که ماموران امنيتی با دوربين های فراوان در محل حاضر شده و از تک تک افرادی که وارد منزل می شدند فيلم و عکس می گرفتند.


سعيد حجاريان ، آرمين ، خانواده آيت الله طالقانی ، فرزند آيت الله بيات ، برخی خانواده های زندانيان سياسی مانند خانم محتشمی پور و …با ممانعت ماموران امنيتی نتوانستند وارد خانه شوند. آنها با فيلمبرداری و شناسايی افراد وارد شده مرتب از اعضای خانواده می خواستند که خانه را تخليه کنند و برخی را نيز به اسم نام می بردند واز خانواده می خواستند که آنها حتما بايد هم اکنون خانه را ترک کنند مانند آقايان بسته نگار و رحمانی.


گفتنی است ماموران بارها ميهمانان را تهديد به بازداشت کردند و بسياری از آنان مجبور شدند بدون صرف افطاری منزل را ترک کنند.


همچنين محسن بيات فرزند آيت الله بيات زنجانی در وبسايت شخصی خود اينگونه شرح داده است: " ديروز رو برای پيگيری دو سه تا کار رفته بودم تهران. ديشب در جريان مراسم افطاری در منزل مرحوم هدی صابر قرار گرفتم و تصميم گرفتم برای بعد از اذان مغرب، برای يک تسليت کوتاه هم که شده، سری به اهل و عيال ايشون بزنم که بعد از رسيدن به اونجا و مواجه شدن با نيروهای امنيتی، به يک تسليت سرپائی به مهندس ميثمی اکتفا کردم ".


همچنين به گزارش جرس، شاهدان عينی گزارش داده اند که ماموران اعضای خانواده را در پايين ساختمان متوقف کرده و از آن ها می خواستند که خانه را تخليه کنند. فيروزه صابر خواهر شهيد به آن ها می گفت من نمی توانم به ميهمان های روزه دارم بگويم از خانه ام بيرون برويد.


بر اساس اين گزارش، فشار ماموران به اعضای خانواده به حدی بود که خواهر بزرگتر شهيد صابر حالش به هم خورد. ماموران مرتب خانواده را تهديد می کردند که اگر به اين افطاری پايان ندهيد فردا اجازه برگزاری مراسم را نمی دهيم.


مراسم شهيد هدی صابر امروز پنجشنبه، ۲۶ خرداد ساعت سه تا پنج در مسجد اعظم قلهک در خيابان دولت برگزار می شود.

No comments:

Post a Comment